Geluk van Laura Donker

Het eerste boek van Laura Donker, executive coach, heet Geluk. Het is een roman over een man die op zoek gaat naar Geluk. Aan de hand van ontmoetingen worden de geheimen van het vinden van Geluk onthuld.

gelukDe levenslessen worden mooi verpakt in verhalen en gesprekken. De gesprekspartners zijn zowel mensen als dieren en de verwondering van de hoofdpersoon is de kern van het 'juiste' pad naar Geluk. Soms zijn de gesprekspartners sturend richting de hoofdpersoon en op andere momenten laten ze de hoofdpersoon zelf een conclusie trekken of een inzicht krijgen. Laat je je helpen of heb je iemand nodig die je stuurt?

Helder en verhalend

Bij het lezen van het boek ontstaat een sfeer, waardoor het boek gaat leven en het lijkt alsof de lezer bij de gebeurtenissen aanwezig is en ziet en voelt wat de hoofdpersoon ook ervaart. Het mooie van dit boek is dat helder en verhalend wordt beschreven hoe je zelf verantwoordelijk kan worden voor je eigen Geluk, ook bij vervelende gebeurtenissen en tegenslagen. De vragenlijst aan het einde van het boek, maakt het zelfs praktisch toepasbaar.

Ontmoeting met de schrijfster

Laura Donker fotoOp 1 april had ik een ontmoeting met Laura Donker in Utrecht. Na een enthousiaste begroeting sprak ik met haar over dit boek, het vak van trainer en coach, en over de toekomst. Op de vraag waarom ze dit boek had geschreven, gaf ze aan dat ze zich een schrijver voelde en dat een boek een manier is om haar visie te delen met anderen, om uit het niets iets te creëren. Het boek is een visitekaartje van waar ze voor staat. Het is een creatie van haarzelf, waarbij ze alle verhalen en ontmoetingen uit eigen ervaring en creativiteit heeft beschreven. Het doel van het boek is dat iedereen een keuze heeft om oud te worden of om gelukkig oud te worden. Het verschil tussen leven en overleven. De hoofdpersoon heeft een vervelende gebeurtenis meegemaakt, zijn vrouw is overleden, wat de aanleiding is voor zijn zoektocht. Dit was nodig voor een rode draad in het boek, maar het boek is juist ook interessant voor gelukkige mensen, die hun Geluk willen vasthouden en vergroten.

Het was een bijzondere ontmoeting. Laura spreekt vol enthousiasme en passie over haar visie en ideeën en als ze luistert, is ze vol aandacht en rust.

Nieuw boek

Laura is inmiddels bezig met een nieuw boek, waarin ze haar eigen visie en mening nog meer naar voren wil laten komen. Waar het boek Geluk nog een roman is, zal haar nieuwe boek meer één geheel zijn van haar inzichten en ervaringen, waardoor nog duidelijker wordt voor de lezer wie ze is.

Verder lezen over Geluk

Meer informatie en blogs over Geluk zijn te vinden op Laura's website en op Facebook.

Winnaars van Geluk